Oblikovanje
sve je bolje od asfalta ako ne voziš bicikl ili štikle
Boja
sve osim sive
Zagrebački pločnici čemu sve služe i
koja im je sudba
Polivalentni pločnici služe kao terase kafićima, proširenja restorana, zimski vrtovi, kao dodatna parkirališta
Aktualni programski zadatak je : uz sve gore navedeno ali od sada s mjerom i stilom treba naći prostore za pješake i za drvorede za pse, ptice, kukce i sl
Za tak nešto treba širina: fizička i duhovna koje ovdje očito nema ni u tragovima.
Treba i nešto više kunića pri prvom dijeljenju
Dokaz br1: tu je i podzemna garaža ali nije javna pa se očito ne broji stoga cilj prve mjere je : marš svi v garažo |
Strateški pristup - sinkretička analiza Glavnih boljetica da bi se ostvario ovaj jedini programski cilj
Plansko poddimenzioniranje javnog prostora ispred stambeno-poslovnih objekta
A vlasnici tenda nepogrešivo znaju koja je ispravna širina pločnika da bi preživjeli u sreći i blagostanju te da se
od mrtvog kapitala - minimalnog pločnika i kolnika napravi novi vibrantni multifunkcionalni poslovni prostor doduše ovdje montažno demontažnog karaktera
Kapitalizacija pločnika jer je netko možda zaboravio primjeniti u fazi projektiranja Breitfuss model building guidelines
Pločnik pada zbog sadržaja koji se stručno doduše pakiraju u breitfuss u fazi projektiranja a ovo je organski rast i primjer simbiotičkog racionalnog korištenja resursa iz čega se rađa Nove tradicija hodanja po kolniku
Cicijariti na javnom prostoru u ime štedljivosti i osjećaja za trenutak u kojem živimo
Jopet se štedilo na širini ploćnika i nema potencijalno multifunkcionalnog prostora.
Pa znalo se i tada da na pločnik mora stat dio auta i ostat 160cm za pješaka ili nešto manje ak se tak nacrta. Ovako onaj jači a to je auto kvači.
Kratkovidno škrti pločnik nije dostatan ni za parkirališta |
Kada se štedi na krivom mjestu usporava se prirodni razvoj, nema privatne inicijative i dijelovi grada propadaju.
Recept: rješit ćemo to sustavom jednosmjernih ulica s jednim prometnim trakom odgađanje je gentrifikacije grada gdje siromašniji uvijek gube.
.
Eto kod Lukrativnog urbanizma - ne prolazi pločnik ni od 40 cm širine
jer valja purgere ogulit i naviknut da odaju cestom.
A nije uvijek bilo baš tako.
Neki jošte vole grincajg pored i ispred kuće
a ispred takvih predvrtova more se i parkirat
A to neki baš neče i neće.
Oče garaže i to da nitko nemre parkirat ispred njihove hižice.
Egocentrični urbanizam
Niš nema da zastane ispred hižice. Imaju i deniveliran pločnik da im bude lahkše unići. Drugi nek prihajajo javnim prometom i ideju drugom stranom vulice.
Pazi vamo, na njihovoj strani nema parkiranja na kolniku što je dokaz da se može uspješno onemogućiti parkiranje na kolniku, izgradnja javnih parkirališta, drvoreda i sl.
Ove metalne prepreke u biti cementiraju stečeni status quo - to tko je gazda u sokaku. Tu nema promjena, nema ispružene ruke, građanske solidarnosti, tu je razvoj stao.
Pa gdje će onda gosti, kupci, serviseri i namjernici parkirati : pa na pločnik ispred susjedova plota dok takvih još ima.
A što kad susjedi naprave isti privatni parking cijelom dužinom ulice. Tada više nema prostornih pretpostavka za posjećivanje, nema ni izlazaka svuda su parkirani auti s brojevima mobitela na brisačima, Nema šetanja peseka i cujzeka uz očekivanu višesatnu razmjenu iskustava na friškom zraku. A kaj će pesi bez plota a sve unaokolo je goli asfalt.
Panacea iz rukava: svaki put treba izgraditi snažno denivelirane pločnike, vrtove i drvorede a sve uz minijaturne kolnike jer samo to će snažno potaknuti gradnju i javnih i privatnih garaža.
dokaz da brez stupića nema pločnika |
Stepping stones:
Zato kako odrediti optimalnu širinu pločnika
e ovo nije šala nije photoshop shrinking , ovo je stručan utilitarni pristup s imoviskopravnim stanovištem |
koji vodi do širine pločnika od 0 (nula) cm
a to je neki novi strateški pristup: Gradu bez pločnika i bez zelenila
da građani ponovno žive i hodaju kolnikom |
da se djeca ponovno igraju i druže na kolniku. Doduše fali teleportacija. |